Kau Pergi Jua...

Hujan di luar masih menggila
seperti air mataku yang mengalir bagaikan tiada henti
tiada lagi suaranya yang bisa kudengar
tiada lagi keletah menghiburkan hati lara
si kecil kaku tak bernyawa
semoga kau aman di sana

:'(

pagi ni hujan kt luar mcm mengiringi
pemergian dia
aku jumpe die dh terbaring
kate mak die mati sbb komplikasi usus
aku sedih, sgt sedih
walaupun die cuma seekor anak kucing putih
yang aku panggil Dastan

dan serentak itu kenangan lama menerjah kotak fikiran

pertama,
Che Ning yg mati 2 tahun lepas
akibat dipukul budak2 nakal
tau2 Che Ning dh kaku depan pintu blakang umah aku
dgn kaki depannya yg patah dan bengkak
Che Ning seolah2 nk ucap selamat tinggal

kedua,
Che Tih adik Che Ning
mati sbb kegagalan usus
same mcm Dastan
hari tu pon hujan turun
matinya Che Tih dihurung semut api
pantas aku buang semut2 tu

Dastan, Che Ning dan Che Tih
tiga ekor kucing yang masih anak
umur x panjang
pun begitu mereka tetap di ingatan


Che Ning


Che Tih


Dastan

bagi pembenci kucing kt luar sana
kalau ye xsuka kucing
xpayahlah nk tendang2 seksa2 kucing tu
dorg pon makhluk Tuhan

:'(




No comments: