All Bloated!

Salam people!
hmm.. hari ni aku nk brcakap tentang ke'bloated'an yg tgh aku alami

yang pertama
physically bloated
sbb raye aji kan,
biaselah daging korban tu memang penuh satu peti sejuk
dari hari raye haji hari tu
sampailah hari ni, kami sekeluarga masih mkn daging

memang banyaklah daging yang harus diproses oleh ususku!

lagi satu, semalam kakak kawan aku kawen [kak long, kakak sulung ude]
majlis kawen mesti ade makan-makan kn?
pulaknye, rumah pengantin memang 2 langkah je dari pintu rumah aku
jiran aku lah katakan
memang best!
ramai orang dtg
pengantin pon comel molek je aku tengok
paling aku suka
pelamin dorg lahh
specifically kerusi die

mak aihhhh
besau gile
ala2 kerusi untuk dracula gitu
tp memang cun

okay, sekarang kite ckp pasal makanan pulak ye
untuk majlis kawen tu
yai aris dan nyai esah [parents pengantin pompuan]
panggil caterer je
aku memang suka kalo panggil caterer yang masak
takyah lah sibuk2 pening2 penat2 masak kt rumah

makanan ape?

nasi beriani + kambing + ayam + daging + dalca

aku dah cuba sedaya upaya untuk mengawal makan aku
tapi memang sukar
makanya banyak jugaklah aku makan semalam

dan oleh sebab tu jugaklah perut aku rase cam senak je
full je
tulah lainkali beringatlah sikit nak makan tu




for the second part,
what is bloated then?
my mental
yes people yes
for those who know my super-sad-plus-emotionally-abused-never-ending stories
they ought to know what i'm talking about

dah bertahun2 aku cuba untuk bangkit [chewahhh]
tapi aku takmampu, or should i say belum mampu
untuk sekali lagi berdiri dengan kegembiraan yang hakiki

entah, aku pon taktau bila
tapi aku harap aku boleh,
satu hari nanti.






No comments: